Usein kysytyt kysymykset

1. Miten teen sähkösopimuksen?

Sähkösopimuksen voit tehdä helposti ja nopeasti verkkosivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme. Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Kuluttaja-asiakkaana tarvitset sopimuksen tekoon henkilötunnuksen ja yritysasiakkaana y-tunnuksen. Tarkistathan, että antamasi tiedot (henkilötunnus, y-tunnus sekä osoitetiedot) ovat varmasti oikein.

2. Miten siirrän sähkösopimuksen uuteen osoitteeseen?

Sähkösopimusta ei voi siirtää toiseen osoitteeseen. Uuteen osoitteeseen tulee tehdä uusi sopimus.

3. Miten nopeasti sopimuksen saa alkamaan?

Mikäli kyseessä on muutto, voi sopimus alkaa hieman verkkoyhtiöstä riippuen jopa samana päivänä. Myyjänvaihtona tehty sopimus voi alkaa aikaisintaan 15 vuorokauden kuluttua. Paras tapa varmistaa sopimuksen alkaminen toivottuna ajankohtana on tehdä sopimus hyvissä ajoin.

4. Miten irtisanon sähkösopimuksen?

Voit irtisanoa sähkösopimuksesi ilmoittamalla asiasta sähköpostitse info@finkraft.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 09 6898 8780.

5. Miksi saan kaksi laskua?

Finkraft Oy:ltä tulevat laskut sisältävät ainoastaan sähköenergian osuuden. Paikallinen verkkoyhtiösi vastaa edelleenkin sähkön siirrosta ja laskuttaa siitä omalla laskullaan.

6. Miksi laskuni loppusumman kohdalla lukee ***,**?

Tasauslaskun loppusumma voi olla negatiivinen, tällöin loppusumman kohdalla lukee ***,**. Laskun negatiivinen loppusumma siirtyy hyvityksenä seuraavalle laskulle. Mikäli sopimuksesi on päättynyt ja kyseessä on loppulasku, olet saamassa hyvitystä maksamistasi energiamaksuista. Ilmoitathan silloin asiakaspalveluumme tilinumerosi IBAN-muodossa palautusta varten.

7. Milloin saan seuraavan laskuni? Edellisestä laskusta on yli kuukausi.

Laskutusrajamme on 8,00 €. Mikäli laskua tehtäessä laskun loppusumma jää alle laskutusrajan, kyseinen summa laskutetaan asiakkaalta vasta seuraavalla laskulla. Toisin sanoen alle 8,00 € laskuja ei lähetetä asiakkaalle maksettavaksi.

8. Onko sähkösopimukseni määräaikainen?

Mikäli sopimuksesi on määräaikainen, näkyy tieto siitä laskun erittelysivulla. Erittelysivulla kerrotaan myös sopimuksesi määräajan kesto.

9. Mitä teen sähkönjakeluhäiriötilanteissa?

Ilmoitukset sähkönjakeluhäiriöstä, mittarilukemista tai muista verkkopalveluun liittyvistä asioista tulee tehdä paikalliselle siirtoverkonhaltijalle.